Logga_färg_A1x2000
Logga_färg_A1_small.ai

Om tjänsten

Seriösa företag lämnar kvalitetsdokument, fakturor och annan dokumentation efter utfört arbete. Detta uppmuntrar Bofakta genom att dina kvalitetsintyg med automatik hamnar på rätt Bostad. Det är din kund som tjänar på att ha ordning och reda i Bofakta varför tjänsten är uppbyggd så att det är fastighetsägaren som gör det administrativa jobbet i Bofakta.

Du och fastighetsägaren kan genom att vara kund hos Bofakta se vilka dokument ditt företag har lagt upp på Bostaden eller Fastigheten, även efter att ägarbyte skett. Detta förenklar för dig som på hemmaplan kan kika i serviceboken och planera och samordna jobbet på bästa sätt. Att ny ägare har tillgång till tidigare utfört arbete gör det troligt att även den nya ägaren anlitar samma leverantör.

Vi ser till att tjänsten är GDPR säkrad för dig och ditt företag.

Vill du få företagsanslutningen till Bofakta att gå med vinst lägger du på en administrativ avgift mot kund så kan du ge kunden ett års gratis tillträde till tjänsten. Dina dokument finns kvar på fastigheten eller bostaden även om ägaren inte råkar vara kund just nu. Vi ser till att du har åtkomst till dokumenten så länge det finns laglig grund för det enligt gällande dataskyddslagstiftning.

 

browser-desktop

Våra krav på hantverkskunder

För att få bli hantverkskund och lägga upp dokumentation i Bofakta krävs att du är medlem i någon av de samarbetsorganisationer som har avtal med oss eller att ditt företag förbinder sig att följa våra krav på:

Fackmannamässighet

  • Företaget följer de eventuella branschregler som är framtagna.
  • Företaget följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Uppförandekod

  • Följer samhällsbyggnadssektorns etiska regler. Länk

Utbildningsnivå

  • Företagets personal ska för arbetsuppgifterna ha adekvat utbildning eller vara under utbildning.
phone-half2

Bli kund Hantverksföretag

Seriösa företag lämnar kvalitetsdokument, fakturor och annan dokumentation efter utfört arbete. Detta uppmuntrar Bofakta genom att dina kvalitetsintyg med automatik hamnar på rätt Bostad. Det är din kund som tjänar på att ha ordning och reda i Bofakta varför tjänsten är uppbyggd så att det är fastighetsägaren som gör det administrativa jobbet i Bofakta.

Du och fastighetsägaren kan genom att vara kund hos Bofakta se vilka dokument ditt företag har lagt upp på Bostaden eller Fastigheten, även efter att ägarbyte skett. Detta förenklar för dig som på hemmaplan kan kika i serviceboken och planera och samordna jobbet på bästa sätt. Att ny ägare har tillgång till tidigare utfört arbete gör det troligt att även den nya ägaren anlitar samma leverantör.

Vi ser till att tjänsten är GDPR säkrad för dig och ditt företag.

Vill du få företagsanslutningen till Bofakta att gå med vinst lägger du på en administrativ avgift mot kund så kan du ge dem ett års gratis tillträde till tjänsten. Dina dokument finns kvar på fastigheten eller bostaden även om ägaren inte råkar vara kund just nu.